my profile

my profile
(n_n)

Tuesday 23 August 2011

mlang nya nseb aku...

aslamualaikom....hri demi hri ...mlang mnjelma lg..mula2 sepupu aku...dia xcdent..msa tu aku dng dia n kwan aku p la tepi laut dkt jeruju tu..sja ja p round dkt situu...msa tu plak angin kuat..air laut pun psang..ombak tinggi...kira bez laa..perr..tp yng x beznyaa...keseronokan itu tdak kekal lama..huhuu...msa nk blik tu sepupu aku xcdent sorang2 dia dpann mata aku plak tu...mmang cuak gla aku...sma2 dia jtuh..aku pa lg..terus p tng0k keadaan dia la...msa dia nk jtuh tu...mot0 tu melambung...pala dia dok ats mnkala kaki dibawah...ksian2..aku p la dkt dia..n bwak dia ke tempat yng selamat...mulut dia berdarah...aku cba kejutkn dia..aku tnya keadaan dia mcm mn..dia msih x mnjawab...x pa la..aku pun bwak blik dia..dia peluk aku msa aku bwak dia...aku bawak p rmh aku dulu...dia rehat jp dkt rmh aku...dh tu aku try tnya2 skit soalan dkt dia....dia jwab yng plik2 plak...lg aku tk0wt..dh tu aku bwak la dia blik rmh diaa...n bwak dia msuk blik..dh cek2 la bdan2 dia...ok ke x....aku tng0k dia luka ja...x pa la klau kedaan dia mcm tu...lega sakit Aty aku ny...dh tu ayh dia suruh dia mndii...aku tlong la buka baju dkt diaa...dia pon p la mndi dng sndirii...x pa la..lama kelamaan ..aku pun blik laa...kees0kan hrinyaa..jeng jEng JeNg...adk sepupu aku ni dtang rmh aku n kwan dia...mai pnya mai..dia tiba2 bgtahu aku abng dia dh p hospital..ala nk cek2 la..kowt2 jd pa2...dh tu aku tnya la adk dia tu...mcm mn keadaan abng hg...n dia jwab x 0k..punah ..aku tnya lg..dia jd mcm mn..adk dia jwab abng dia patah tngan kiri..dh tu otak dia mcm x brapa nk bt0l...aku sdih la...dh tu adk dia blik la...aku tngh sdih lg ni..sbb x sngka blh jd mcm tuu...ksian dkt sepupu aku nii....lupa bgtau nma dia plak ...nma dia aiman....hri keesokannyaa plak..aku aku aku..x p skol..x lrat laa..bkan pa..aku dmam selsema...sbb tu x p...n aku p la jlan2 n jlan...smpai la dkt kemb0ja...tetba ada sebuah kereta berwrna black ...aku lalu  la dpan kereta tu dng baik2...baik la sngt..tp sl0w la ..lalu pnya lalu dpan kerta tu...kreta tu blh buat2 x nmpak akuu...dia pushh kena aku..adohai..terguling aku atas jlan...dh tu aku bngun terus la..sbb tk0wt kna langgar dng kenderaan lain plak...aku lari ketepi jln...n tuan pnya kereta yng langgar aku tu pun out la dri kreta tu..mai tng0k aku...tnya ini tnya itu..x pa la..aku kira baik hati la x mntak apa2 gnti rugi ats diriku ini...n aku terus ja blik rmh..tagann tngh sakit ny...terseliuh la plak tngan  aku ni...dh tu pnadai2 la cri ubt..dh ltak ubat ..balut la tangn aku yng mlang nii...x pa la..dh nseb aku...tp aku msa aku balut tngan aku tu...tangn kiri laa...dh tu pa lg..teringat la dkt sepupu aku tuu...dia pon ptah tngan kiri...cma dia teruk sikit la drpda aku...mcm mn la blh jd mcm tu...hd0p2....tu la nseb mlang aku...kla0 nk cta smua mmang bnyak lg...tp aku bgtau yng mmpu aku bgtahu ja laa...errmm ..stakat ni dulu cter aku tntang nseb mlang aku nii...nnti ada msa aku cter lg yew..k la..byebye..fuhh...daa

No comments:

Post a Comment